Veranderingen Nieuweweg en Kruisweg

Op 5 juni publiceerde de gemeente de volgende verandering op de Nieuweweg en langs de Kruisweg. Aan de bewoners die hier een mening over hebben vraagt de wijkraad: “Wat vindt u hiervan?”

Natuurlijk is het reageren op deze website niet het zelfde als het indienen van een bezwaar bij de gemeente. Dat moet u zelf doen. En wel binnen 6 weken na 5 juni jl.

De wijkraad wil graag uw gemotiveerde mening weten om in het overleg met de gemeente een mede door u gedragen standpunt te kunnen inbrengen. Het is dus voor u en uw medebewoners van belang dat wij kennis hebben van uw idee over de inrichting van uw leefomgeving.

Hoofddorp, Nieuweweg (2013/0058187)

I. Het intrekken van het éénrichtingsverkeer op de Nieuweweg (richting het zuidwesten- vanaf de Burgemeester Pabstlaan), tussen de Burgemeester Pabstlaan en de Kruisweg. Hiervoor in de plaats komt éénrichtingsverkeer (richting het noordoosten, vanaf de Kruisweg), uitgezonderd fietsers op de Nieuweweg, tussen de Burgemeester Pabstlaan en de Kruisweg.
II. Het aanleggen van voetgangersoversteekplaatsen op de volgende locaties:

  • Op de Burgemeester Pabstlaan, ter hoogte van het kruispunt met de Nieuweweg
  • Op de Nieuweweg, net ten noorden van de Kruisweg

III. Het opwaarderen van de bestaande fietssuggestiestroken op de Nieuweweg, tussen de Burgemeester Pabstlaan en de Kruisweg, tot fietsstroken.

 

Hoofddorp, Kruisweg (2013/0058697)

I. Het éénrichtingsverkeer in de Kruisweg, vanaf de Nieuweweg tot aan Markthof wordt ingetrokken. Hiervoor in de plaats komt eenrichtingverkeer op de Kruisweg, tussen de Tussenweg en de Nieuweweg, in de richting van de Nieuweweg.
II. Het formele éénrichtingsverkeer in het voetgangersgebied van het Marktplein, tussen Marktplein nummer 3 en Marktplein nummer 86, wordt vervangen door informatieve borden met eenzelfde betekenis.
III. Het aanleggen van een verplicht fietspad in twee richtingen langs de Kruisweg, tussen de Draverslaan en het Beursplein Oostzijde.
IV. het intrekken van de volgende algemene gehandicaptenparkeerplaatsen:

  • Marktplein 92/94 (kerk)
  • Marktplein 33/31(hoek Marktplein)
  • Kruisweg 662 (Speelgoed Outlet)
  • Kruisweg 979 (Pearl) twee stuks
  • Kruisweg hoek Nieuweweg

V. Het aanduiden op de volgende locaties van een parkeervak als algemene gehandicaptenparkeerplaats:

  • Marktplein 96 (kerk) twee stuks
  • Marktplein 47 (Polderhuis)
  • Kruisweg hoek (Draverslaan)
  • Kruisweg ter hoogte van passage twee stuks

VI. Het opheffen van de laad- en loshavens ter hoogte van Kruisweg 993-985. Hiervoor in de plaats komen laad- en loshavens op de volgende locaties:

  • Marktplein 31
  • Kruisweg zuidzijde 662 (ijssalon)
  • Kruisweg zuidzijde 640 (nabij kunstuitleen)
  • Marktplein noordzijde 29
  • Kruisweg noordzijde 1003 (nabij Chinees Restaurant)
  • Kruisweg noordzijde 977

VII. Het verwijderen van de volgende voetgangersoversteekplaatsen:

  • Marktplein 25 (Kijkshop)
  • Hoek Draverslaan/Kruisweg
  • Marktplein 104 (Markthof)
  • Kruisweg 662 (ijssalon)
  • Rijbaan Kruisweg kruispunt Nieuweweg

VIII. Het aanleggen van een voetgangersoversteekplaats op de Kruisweg, ter hoogte van de Draverslaan.

4 reacties

  1. Door het nieuwe parkeer belijd kan ik de auto van mijn werk in het weekend niet meer bij huis parkeren, omdat de gemeente maar een parkeervergunning per rijbewijs afgeeft.
    Op het parkeerterrein bij het appartementen complex “t Heem ( ik woon er nu al 7 jaar) is er in de avond uren en het weekend altijd voldoende parkeerplaatsen, allen op werkdagen tussen 9 en 18.00uur is het parkeerterrein vol vanwege dat holland casino blijkbaar voor al zijn medewerkers een parkeervergunning heeft.
    Daarom vraag ik mij af hou de gemeente erbij komt om de parkeeroverlast op te lossen door de parkeertijden uit te bereiden.
    Mijn indruk is dat er helemaal geen overlast door winkelend publiek in deze wijk plaats vindt.
    De enigste plek waar het winkelend publiek parkeren is de parkeerplaats bij het rode kruis gebouw.

  2. Door deze verandering van eenrichtingsverkeer is het op de Nieuweweg en de Van den Berghlaan een drukte van jewelste geworden met auto’s die geen richting aangeven, door een 30-km zone scheuren omdat ze om moeten rijden, voorrang nemen waar dat uit veiligheidsoogpunt zeker niet hoort, enz. enz. Zeker geen verbetering te noemen en het levert zeer onoverzichtelijke en gevaarlijke situaties op voor kinderen die naar en van school komen. Ook het stukje fietspad in de bocht waar je over moet steken als je naar het centrum wilt fietsen vanaf de Nieuweweg is een ramp. Daar is het wachten op een ongeluk met die rare kronkel voordat je over kan steken.

  3. Wat te denken van de fietsers? De toeren die je moet maken om, richting centrum, rechtdoor de Nieuweweg te vervolgen bij het Rode Kruisgebouw zijn werkelijk levensgevaarlijk. Een hele korte scherpe bocht en dan voorrang verlenen om je weg te vervolgen…. Duidelijk achter een bureau bedacht. De meeste fietsers rijden dan ook “gewoon” rechtdoor.

  4. Gevaarlijk oversteken bij het rode kruisgebouw richting Nieuwe weg -centum.
    Vooral bij het uitgaan van de scholen.En dat scherpe bochtje is ook onhandig,je moet op 3 punten letten en voor je het weet vergeet je over je linkerschouder te kijklen. Geen verbetering

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Uw reactie wordt eerst gescreend voordat hij op de site geplaatst wordt


Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>